Z uwagi na wprowadzenie na terenie całego kraju stanu epidemii, a co za tym idzie ograniczenia funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw, informujemy że w przypadku przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność gospodarczą na nieruchomościach stanowiących mienie komunalne Gminy Pakość, mogą liczyć na przełożenie terminu płatności opłat za czynsz, dzierżawę terenu lub rozłożenie jej na raty.
W zakresie podatku od nieruchomości, przedsiębiorca może skorzystać z ulg w spłacie w formie umorzenia podatku, odroczenia terminu płatności bądź rozłożenia na raty podatku, nie dłużej jednak niż do końca 2020 r. Burmistrz Pakości udzieli ulg w spłacie na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Wniosek można przesłać elektronicznie – za pośrednictwem ePUAP, pocztą tradycyjną lub złożyć w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie, w wyznaczonych godzinach.
Wraz z wnioskiem przedsiębiorca winien przedłożyć:
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (załącznik nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2014r., poz. 1543)),
- zaświadczenia albo oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis w latach 2018 – 2020 bądź oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w tym okresie,
- dokumenty potwierdzające stan finansowy prowadzonej działalności gospodarczej (rok poprzedzający oraz bieżące trzy miesiące).
Każdy złożony wniosek będzie rozpatrywany indywidualnie.
Ponadto przypominamy, że przedsiębiorca, który nie zatrudnia pracowników może podjąć decyzję o zawieszeniu działalności gospodarczej. Wówczas składa wniosek za pośrednictwem CEIDG, posiadając profil zaufany lub podpis elektroniczny. Wniosek można przesłać pocztą tradycyjną lub złożyć w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie.
Informacje: „Zawieszenie działalności gospodarczej krok po kroku”87.37 KB